perjantai 23. joulukuuta 2011

Don't stop believing

"Olen liian väsynyt" - ilme
AAA, terveisiä vaan täältä ruudun toiselta puolelta jossa kiirettä on riittänyt. Oon silti hirveän iloinen, että niin monet ovat jaksaneet käydä katsomassa tätä näköjään päivästä toiseen vaikken ole mitään kirjoittanutkaan. NO, koska nyt kerrankin minulla on hieman aikaa (ei oikeasti olisi, pitäisi tehdä ryhmätyö loppuun (oops, shift näppäimen vieressä oli muru ja yritin onkia sitä pois, se putosi tuonne sisälle!! Nyt kysyisin, kuka on murustanut mun koneella?!???!!).) tehdä siedettävä päivitys jossa kerron hieman elämän menostani. 

1. Luin eräspäivä artikkelia mikroilmeistä, eli siis ilmeet jotka vaan välähtävät ihmisen naamalla ja ilmentävät sitä todellista tunnetta mikä on. Hähhää kaikki, kohta tiedän todelliset ajatuksenne, sitä odotellessa voin kertoa että olen mm. syönyt vaahtokarkkipizzaa lastenviikoilla Raxissa pikkusiskoni kanssa (joka ei syönyt kyllä vaahtokarkkipizzaa vaikka se oli ihan hyvää!), pitänyt kivaa vierasta yökylässä Jämsästä, aloittanut Kungfun (se on niin kivaa että voi ihmetys!), laulanut, ollut hyvin hyvin hyvin laiska soittamaan, säveltänyt super paljon!

Pureutuminen osaan yksi: Tosiaan, kirjoitin tuon pätkän, hmm elokuussa? Siitähän on vierähtänyt muutamia kuukausia, niin siis jos joku ei huomannut tuota sään muutosta joka ainakin itseäni harmittaa. En erityisemmin pidä sateesta, en pidä loskasta, enkä eritoten naamioituneesta sateesta!! 

Mun liikunta harrastukseni on saanut uutta tuulta alleen kiitos Esportin. Oon ollut kerrassaan ihastunut siihen mukavan kotoisaan ja pieneen, mutta kuitenkin isoon ja tilavaan paikkaan. Rakastan käydä jumppatunneilla kun tiedän ettei tarvitse juosta jumppasalisokkelossa vaan voin rauhassa köpsötellä ja vaan nauttia siitä että yläkerrassa on ainoastaan 4 salia/huonetta. SOPII MINULLE!
BodyAttack on ollut suurin kauhuni, silti joka kerta olen taas paikalle raahautunut ja itkenyt typeryyttäni. Tykkään siitä kuitenkin, itsensä haastaminen on tosi kivaa.

Tiivistettynä, käyn siis jumpissa ja broadway-tanssissa nykyisin. PS. Broadway aaah, mikä ihana ja täydellinen tanssilaji mulle. Oon ollut hirveän kiitollinen Marcosta, joka on niin mahtava opettaja.Mua hämmästyttää kerta toisensa jälkeen sen ihmisen positiivisuus, miten joku pystyy olemaan aina niin iloinen? HAHAHA tästä tuli mieleen, yksi päivä meillä oli Esportin tanssitunnilla hieman Voguingia. Miten hämmentävän hauska tanssi se oli... Te jotka ette tiedä mitä Voguing on, niin lyhyesti selitettynä:

"Voguing on tanssilaji, jota käytetään nykyisin mm. muotinäytöksissä. Se on syntynyt New Yorkin homoklubeilla 70–80 -luvun taitteessa ja saanut inspiraationsa muotikuvista ja malleista. Poseerauksissa ajatellaan pysähdyksiä ja valokuvia, kuten kuuluisan Vogue-muotilehden sivuilla."

Tässä vähän linkkiä kyseiseen tanssiin  http://www.youtube.com/watch?v=quvm8AmJaHs

2. Koulu

Olen nyt siis innoissani aloittanut opinnot avoimen puolella kulttuurituotannossa. Tällä hetkelläkin aherran projektityön parissa, joka olisi pitänyt tehdä ryhmätyönä. Mitenkäs tämä nyt sitten kaatuikaan näin paljon minun päälleni? Toisaalta olen todella innoissani tästä, sillä kyseinen projektisuunnitelman sisältö on tosi elämän tilanteeseen luotu. Kun puhun tosi elämästä tarkoitan sitä että projektimme koskee Lastenkulttuurikeskus Musikanttien rahoituksen etsintää.
Tämä projekti on siis Sibelius Akatemian Taidehallinnon puolelta oleva kurssi, sen lisäksi 5.päivä alkoi HUMAKin puolella kulttuurituotannon opinnot. AA, todella hankalaa kuvailla sanoilla miten innoissani olen tuosta ja niistä aiheista. Haluaisin kovasti niiden kimppuun jo, mutta pitää tehdä vielä Akatemialle luovienalojen projektitoiminnan käsikirja. Toivon saavani sen valmiiksi ensi viikkoon mennessä, sillä 20 päivä on palautus. IIK!

Ja koska vihdoin sain tehtyä tämän jutun niin lisäpäivityksenä että ryhmätyö saatiin valmiiksi ja juuri äsken jätin tuon raivostuttavan, inhottavan luovien alojen käsikirjan toisiin käsiin, heihei vaan! En ikävöi sinua!

3. Juhlat

Tänä syksynä on ollut jotenkin kummallisen paljon rientoja joilla olen yrittänyt käydä. Pahoittelen suuresti kun välillä ei aika ole riittänyt, mutta olen saanut kyllä ihan täysin rinnoin nauttia hyvästä seurasta ja mielenkiintoisista illoista monien ihmisten kanssa.  

(Kuva: weheartit.com)
Yleisesti ottaen tykkään viettää iltaa ihmisten kanssa. Olen sosiaalinen ja pidän kaikista, luulen että jos joutuisin kaksin kiven kanssa niin kohta me oltaisiinkin jo hyvää pataa keskenämme. Musta on kivaa katsoa kun ihmiset ovat iloisia. Kerran kun kysyin kaveriltani että "miksi sä sitten juot niin paljon?" se sanoi "Koska mä tulen iloiseksi". Mua hämmentää ihmiset jotka eivät voi olla iloisia ilman alkoholia, tai siis se että sanotaan sen tekevän iloisiksi. Alan vain pohtimaan, että eikö se ihminen muuten ole iloinen? Enkö mä saa sitä ihmistä iloiseksi? Eikö mikään muu saa sitä tuntemaan iloa? Joo tiiän vien nuo aatokset hiukan pitkälle, mutta mua kiinnostaa se silti! MIKSI?!

Itse henkilökohtaisesti en välitä alkoholista pahemmin. Jotkut juomat ovat hyviä, esimerkiksi Marianne (omnamnamnam), limen makuiset ihanuudet ja muutama muukin! Suurin syy miksi alkoholi ei mulle ole noussut tärkeäksi on se että muhun alkoholi ei vaikuta mitenkään sanoin kuvaamattoman paljon. Saatan puhua enemmän, mutta niin, siihen se sitten jääkin... Puhun muutenkin paljon, ehkä siis välillä on ihan hyvä olla hiljaa. Joten, pohdintani on jatkunut sillä, että miten toiset jaksavat aina, sanojaan lainaten "olinpa taas rellestämässä". Rellestää-sanan yhdistäisin itse tolkuttomaan juomiseen, mitä se tarkemman selityksen mukaan on yleensä ollutkin. Miksi? Tämän jälkeen aloin pohtimaan erästä hieman omien sanojensa mukaan "valikoivaa" tuttuani, joka juo lähes joka viikonloppu. Pitääkö ne ihmiset enemmän siitä rellestävästä tyypistä, joka tekee tyhmiä humalassa, vai pitääkö ne siitä ihmisestä jonka mä olen saanut nähdä? Siitä ihmisestä, jonka silmät loistaa kun päähän pälkähtää joku oivallinen letkautus, siitä ihmisestä jonka mielestä on turhaa jossitella ja joka tahtoo toteuttaa itseään. Ihminen, joka on todella lämmin ja jaksaa kuunnella ylimalkaista valitustani? Pitävätkö hekin siitä ihmisestä, vai siitä joka pyörii oksennuksessa, on naama veressä ja tekee typeryyksiä. Niin?

NO! Sen enempää en tähän aiheeseen mene, kyllä itsekin juon joskus, mutta kohtuudella.
Hauskaa kuitenkin oli yksi päivä kun olin ystävieni tupareissa ja kysyin sitten illan edetessä että "onko teillä ollenkaan limpparia?" vastauksena tuli: "JOO, ME OSTETTIIN SULLE VAIKKA MITÄ!" ja siellähän oli oikein varastollinen kivoja sokerijuomia joista pidin, namnam!

ps. Kaikki ihanat jotka rakastatte limpparia yhtä paljon kuin minä, huomasin ensimmäisten Stevia tuotteiden saapuneen. Stevia on siis kasvista saatavaa, kaloritonta makeutusainetta meikä tykkää sitruunasta, namnam, suosittelen!

4. Herkut


Koska tiettyjen ikävien toimien johdosta olen joutunut tekemään hyvin rasittavan pitkiä päiviä olen pari kertaa herkutellut oikein olan takaa!  Terveiset sitten vaan mittanauhalle joka viistää kohta 2000 cm vyötärön kohdalta, hooopsii!
 

Minä ja ystäväni Saida tankkasimme vähän laulamisen välissä
Suurempi kuva ystävästämme joulupukista, jota on sensuroitu
                                                    



Rakastan suklaata, tykkään siitä, mutta en tykkää siitä mitä se tekee minulle. HARMI ettei maitosuklaata voi syödä päivät pitkät kuin ruokaa, tosin sillon en välttämättä pitäisi siitä niin paljon.

Otsalamppu ja kaivosnainen
Olin tässä eräänä rumana päivänä ystävillani Hannalla ja Tapiolla kylässä leipomassa hieman cupcakeja! Herkkua muuten tuli ja nyt saatte nähdä hieman tuloksia tuosta päivästä. Ensimmäisessä kuvassa muuten Töpsön ihka itse tekemä peilihilavitkutin, olin vähän lyhyt ja kun katsoin itseäni näin vaan puolet naamasta, kamera onnistui tallentamaan minusta enemmän todistusaineistoa.
Leipominen oli tosi hauskaa ja opin uusia päällysohjeita, mistä olen kiitollinen, ps. Hanna mä tahdon sen karamellipäällisohjeen! Oli muuten tosi tosi tooosi hyvä, namna.
Rentoutuminen ja sotkeminen leipoen on kyllä viihdyttävää varsinkin jos seura on maukasta. Herkku seuraa minulla!
Puhuttiin kaikenmoista, tajusin uusia asioita ja varmistin vanhoja. Hannasta pakko kyllä sanoa että siinä vasta tyylilyyli, linkkaan neidon blogin tänne jossain vaiheessa, sanon että saatte kivoja niksejä pukeutumiseen ja yleiseen härpättämiseen!

 MUTTA NYT TEILLE VÄHÄN KUVEI JUU!!:)

Muutamia söpöliinejä katettuna meille herkkusuille - Töpsö, joka oli töissä

NAMNAMNAM, OMNOMNOMNOM
Toiset meistä sotki, toiset leipoivat
Tällä anastetaan hyvin evästä matkalle, ei tullut nälkä
 Tänään ja vielä huomennakin saan nauttia tuotoksistamme, meikän perhe nauttii myös. MIINUS äitini, joka ei pidä oikeastaan melkein mistään makeasta. Ihme nirppa niin, sinä siellä ruudun takana!

Jessen ottama kakkukaverikuva
Yksi päivä näin myös ystävääni Jesseä jonka kanssa suuntasimme Kakkugalleriaan ja Sweetheartsiin. Kakkugalleria  on ihana kahvila-leipomo, josta saa kyllä vaikka mitä herkkuja. Eli tämmöisten herkkusuiden unelma. Jessen kanssa tosiaan tykätään syömisestä, syöminen on kivaa, varsinkin herkkujen.  Joka tapauksessa valintamme olikin meille suhteellisen tyypilliset, minulla mango-limeä ja Jessellä pähkinä-suklaata. Tykkään tosi paljon limen mausta, Jesse taas on suklaa ah(-)matti. Mutta toisaalta tuo suklaakakkukin yllätti minut makkaudellaan, ei ollut liian makeaa niin kuin yleensä kaikki on. Suosittelen lämpimästi paikkaa, niitä löytyy tosiaan muutamia, mutta katsokaapa itse nettisivuilta.




      
















Kuusi
Tapahtumaa ennen kävimme karkkikaupassa nimeltä Sweetheart, ihana paikka, ihania makeisia ja joista olen ihan hullaantunut vadelmakolatoffeeseen. SE ON NIIN HYVÄÄ! katselkaa kuvia ja kuvitelkaa upeita makuja suuhunne, sieltä muuten saa hyvää teetäkin, suosittelen. Esimerkiksi tuo viereisen kuvan herkku oli ostettu sieltä, myönnän syöneeni sen, tosin pikkusiskoni auttoi hieman. Ei kaduta, se oli niin hyvää!!







Viimeisenä, mutta ei vähäisempänä mainitsen ystävieni pikkujoulut Viikinmäellä. Meno oli ihanaa, tulin suoraan töistä sinne ja suuntasin keittiöön syömään hieman iltapalaa (keksejääää!!). Olivat lahjoneet toisiaan ja arvuutelleet arpalapuilla, jonka minäkin sain. Alla sitten kuva palkinnosta ja lappusesta.
"Liittyykö tää Saaran huoneessa olevaan kasviin jossa on Israelin lippu?"





Juu näin sitten päättyy osio nimeltä Herkku ja osio nimeltä...

5. Muuta

Mun elämäni on tällä hetkellä aika hektistä ja hösseliä. Töissä oli päivä jolloin pukeuduimme lähes kaikki punaiseen ja syötiin jouluherkkuja (taas herkkuja joo.....). Tykkään olla tuolla nyt kun ihmisiä on vaihtunut ja saan tehdä eri juttuja. No mutta kohta sopimukseni loppuu ja sitten katsotaan mitä teen, pitäisi panostaa noihin avoimen opintoihin. Rakastan kulttuurituotantoa, se on niin mielenkiintoista, hankalinta on ehdottomasti oma laiskuuteni.
Oon missannut liian monta hyvää keikkaa ja harmittaa. Toisaalta pitää vielä maksaa miljoona laskua ja niin, että ihan hyvä kun rahaa säästyy (mihin ne menee??!??!!)....
Oltiin laulukoulun kanssa esiintymässä Bulevardin Kahvilasalongissa, se oli ihana paikka ja meidän pianisti oli niin huippu, mun sydän suli kun se oli niin sählä. Ihanaa että muutkin ovat niin pihalla kuin minä, mutta taitava soittaja, ei voi sanoa enempää. Yritän ehkä kertoa tapauksesta joskus enemmän, mutta nyt minun on aika heiluttaa täältä ruudun takaa kättäni ja sanoa "Hyvää yötä", iltapusut ja halaukset, olette ihania!

(Kuva: weheartit.com)
Vielä ihanaa musiikkia, sanat osoitan kaikille teille upeille yksilöille, jotka uskallatte olla uniikkeja olemalla vain omia itsejänne :)


Loser like me - Glee

2 kommenttia:

  1. Voi kiitos muruseni! Ihanaa olla tyylilyyli :) Ja Tapio rakastui meidän kuppikakkuihin :D Pitää ottaa uusinta joku päivä

    VastaaPoista
  2. Mehän otetaan, maltan tuskin odottaa ja nyt käytetään kaikkia värejä jookos kookos??!?!?!

    VastaaPoista