lauantai 17. maaliskuuta 2012

Mitä sinun peilissäsi näkyy?

(Kuva: weheartit.com)
Jouduttiin oikeudellisten kysymysten kurssilla keskustelemaan aiheista joita on tässä noussut kulttuurialalla esille. Eräs oppilas otti esille H&M:n mainoskuvien käytön, jos joku ei aiheesta tiedä niin: täältä voi katsoa. Samalla eräs linkkasi videon kauneudesta ja mielestäni video oli erittäin osuva. Katsokaa ihmeessä, jos on aikaa.

No, itse tässä kuitenkin aloin pohtimaan ympäröivää maailmaa ja sitä mitenkä kauneus on määritelty. Missä vaiheessa ihmisestä piti tulla nukke ja näyttää täydelliseltä? Eikö kauneus olekaan katsojan silmissä?
Mielestäni olisi hieman hämmentävää, jos kaikki me näyttäisimme samalta. Helpottaisiko se elämäämme? Olisiko asiat jotenkin mielekkäämpiä kun naapurit näyttäisivät sinulta tai kadulla kävellessäsi tulisi vastaan peilikuvia? En tiedä, luulen että tästäkin ihmiset keksisivät nostattaa kateutta. "Tuon hiukset ovat paremmin kuin minulla, ahhhahahhaha punkero olet, voi että sinulla selluliittia TUOSSA ja TUOSSA jaaaa TUOSSSAAA!!!!" että jeejee?

Toki on päiviä kun ei vain voi pitää itsestään. Olisi ehkä jotenkin opettavaistakin olla päivän ajan joku muu, silloin ainakin näkisi, että miten se ihminen näkee itsensä. Eihän ne vatsamakkarat kivoja ole, tursuavat joka kolosta kuin onnessaan näyttääkseen maailmalle että "tässä minä nyt olen, katsokaa"ja todella pysyvät tiivisti kiinni mahassa kuin viimeisenä oljenkortenaan "älä tee sitä, älä liiku, en tahdo lähteä sinusta, minulla ei ole ketään muuta kuin sinä, et voi tehdä sitä minulle!"kuulostaako jotenkin tutulta? Sitten 5 kuukauden järkyttävien treenien jälkeen maha on päässyt eroon ikävistä ystävistään, mutta anna olla jos laitat _mitään_ ylimääräistä suuhun eiköhän sieltä taas kuulu "wohoo, mä oon täällä taas!" ja toi semmoisella siistillä wohoo-soundilla, tiiättehän? Jokaiselle päivälle on varattu omat kurjat vaikeudet, pitääkö niitä sitten vielä lisätä tuijottamalla omaa napaansa? En nyt siis sano, etteikö olisi viisasta pitää itseään hyvässä kunnossa, mutta siinä vaiheessa kun kuulee ihan laiheliineilta-superhyper treenatuilta hottis misuilta, että "mää oon läski" niin tulee kyllä katottua sitä ihmistä sillain. AI?! mistä?!?! ja sitten vaan miettii että mitenköhän se näkee minut, sinivalaana vai sotanorsuna?! Toinen asia, joka on ihmisille tullut jotenkin päälle on kaksoileuan tuijottaminen (tai ainakin itselleni t. joka kerta peilin edessä, ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ TAAS SE ON KASVANUT, MIKÄ JÄRKYTTÄVÄ HELTTA WÄÄÄ!!) huhhuh sanon minä. Miten sitä löytääkään joka kohdasta jonkun yli ällöttävän osan, tuosta tursuaa liikaa ja tuossa mikä määrä selluliittia jajajajaja. Tästähän saisi ihan loppumattoman listan, eikö?

(Kuva: weheartit.com)
Itse voin tunnustaa rehellisesti, että ainut todella vihaamani ruuminosani on pääni. Ensinnäkin mua ällöttää se kuinka iso se on, oikeasti JÄTTIS!! Toisekseen, mulla on kamala nenä. Jos nenä kerran piti luoda, eikö se olisi voinut olla kaikille tasapuolisesti kaunis??! Mun nenäni näyttää lähinnä lytätyltä perunalta, josta on tehty hyppyrimäki. Eli lähes possun nenä (mulla ja porsaalla on siis paljon yhteistä). Olen todella katkera mun nenästä, siis todella, jököttää keskellä naamaani kuin taulun kohokohta huoooh. Kolmas asia, joka sisältyy päähän, on ehdottomasti silmät. Mun silmät on ensinnäkin ruman väriset, toisekseen joudun käyttämään silmälaseja (huomio, en siis voi mennä leikkaukseenkaan, koska suurempi todennäköisyys on, että minä sokeudun, kuin että silmäni paranisivat). Ainiin en voi myöskään käyttää piilareita, tosin en käyttäisikään, näytän niin dorkalta ilman laseja, koska silmäni ovat pienet. Tihrusilmät sanon minä. No muista osista päästäni tykkäänkin, paitsi hyvä ihokin olisi todella jees! Kaikkea ei voi saada?? MUTTA olisiko se ollut niin paha luoda kaunista nenää?!??! (Jumala on varmasti missannut mun nenän antotilaisuuden, tai sitten sillä on huono huumorintaju. Veikkaan jälkimmäistä).

Sitten taas miettii mitä tosi elämässä tapahtuu ja sydän menee karrelle, kun sitä surettaa niin paljon. Minun mielestäni kaunis nainen, mutta ehkä te näettä hänet toisilla silmillä? Oikeasti mä sanon, toi mies on paskapää, ja se pitäisi ripustaa jostain paikasta kuulkaas puuhun roikkumaan. Miten se kehtaa sanoa että "en tiennyt, millaista vahinkoa happo saisi aikaan". Mitä ihmettä? Toisaalta kyllä mun käy tuota miestä sääliksi, ihmiset tekevät niin tyhmiä juttuja, typerien päähänpistojen takia. :( buu. hohhoh, no, tulipas tässä nyt tilittämistä taas niin.

MOI TOMMI!!!!!!!! (mää lupasin, muistatko, no nyt varmaan muistat! tuitui!!
Tämän viikon kohokkaimpana (NAM KOHOKAS!! onkohan se hyvää!?!??!) kohtana on ehdottomasti vierailuni Jämsässä ystäväni Rosamarian luona. Miten kivaa, ehkäpä mä nään lehmän tai kaksi!

NYT! junassa siis ollessani on aika heittää hyvästit teille vähäksi aikaa, mulla on vielä paljon asiaa, mutta niistä jutuista sitten myöhemmin.
Ps. Loppuun kevennykseksi voisin kertoa unestani.

Unessani olin lenkillä metsässä ja yhtäkkiä rosvojoukko hyppäsi kielekkeeltä eteeni. Yksi heistä oli herrasmies ja kättelikin minua oikein, ihan ennen ryöstöä, tiedättehän?!?! Sitten kuitenkin ystävystyin joukon kanssa ja he eivät ryöstäneetkään minua.. Seuraavana yönä, olin taas lenkillä ja ketkäs sieltä hyppäsivät. Tartuin johtajaa olkapäistä ja olin että "MOOOOOOOOOI!!!! MITEN KIVAA NÄHDÄ TAAS!!"

:) Muita rosvo painotteisia unia odotellessa....
teidän:

Aiju

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti