lauantai 1. syyskuuta 2012

Juhlat alkakoon!

Aloitan kirjoittamisen nyt sunnuntaina 26.8:tta, yritän tehdä teille tämmöisen oikeesti hyvän päivä kerrallaan postauksen ja kenties saan viimeisteltyä sen sitten JYVÄSKYLÄSSÄ. Oiii, en malta odottaa. Mun pitäisi ottaa selville, että miten noi bussit toimii siellä, tahdon heti käymään jommassa kummassa seurakunnassa, jotka Jumala on putannut meikän sydämelle.
Juttelin hyvän ystäväni Susannan kanssa ja naurettiin sitä, miten Jumala on niin päättäväinen. Yksi päivä nimittäin hengailin kotona ja ylistin Jumalaa laulamalla kaikkia siistejä ylistyslauluja, ai että miten hyviä veisuja ja viisuja sieltä löytyy. No, pohdin miten huippua olisi päästä jotenkin vähän pidemmälle ajalle ylistämään Iskää ja keksinpä, että "meikäpä googlettaa ylistysleirejä". Löysin yhden, jonka ilmoittautuminen oli alkanut toukokuussa. Ajattelin, että nooo ensi kerralla sitten, mutta Jumalapa puuttui mun ajatuksiin ja tässä meidän keskustelumme:

J: Aijaleena, laita sinne sähköpostia
A: No lolololololol ololololooo, ootko ihan nolo, en todellakaan laita, se on jo täynnä!
J: Mitä se sulta ottaa sitten pois jos laittaisitkin?
A: Ei kai mitään, mutta....
J: Laita!
A: ÄÄÄ no mää laitan, mutta sittenpäs näet niiin!!!

Tässäpä sitten sähköpostit teillekin nähtäväksi:

A: Seikkailin tänään netissä ja huomasin tällaisen tapahtuman, ajattelin tiedustella, että onko vielä tilaa vai ovatko kaikki paikat jo menneet? 

S:  Hei Aijaleena! Kyllä minä saisin sinut vielä mahtumaan leirille, kun juuri sain yhden
peruutuksen. Laitanko varauksen sinulle? --


Voitte arvata miten hauskaa Jumalalla oli tämän jälkeen ja miten kivaa meikällä oli. Mulla on kyllä maailman paras ja ihmeellisin Luoja.

Tästä hyppäänkin aiheeseen Manchester, jonne ystäväni Hanna on menossa. Kun katselin lentoja ihmettelin niitä aikoja jolloin olen perillä. Tajusin kuitenkin lopulta aikaeron ja nauroin itselleni. Oletteko miettineet aikaa ja sitä miten vaihteleva se on?

Monet meikän kavereista ovat enemmän tai vähemmän ateisteja. Mikä siinä musta on niin surullista, on se, että ne maailman huipuimmat ihmiset vaan ovat päättäneet lähteä kohti helvettiä ajatellen "sittenpä mä meen sinne ja hengaan iloisena muiden kanssa". Helvetti, ei ole todellakaan mikään kiva paikka. Jos kuvittelet, että oot siellä tyytyväisenä ja nautit, saat tulla kyllä näkemään totuuden. PLIIS, sä oot JUMALAN kuva, sut on tehty täydellisyyteen. Miten luulet, että demonit hyppisivät riemusta sut nähdessään? Helvetti on paikka kitumiselle, yksinäisyydelle ja ikuiselle erolle hyvyydestä. Joka kerta kun joku menee sinne, Jeesus itkee (ja meikkis itkee omien kamujensa takia), ei Isä koskaan ikinä tahtonut kenenkään menevän sinne, mutta Isä on hyvä, eikä voi sietää sitä mikä on saatanan tekosia, samoin kuin saatana ei voi sietää Isän tekosia, eli ei suakaan. Tässä on muuten video, joka liittyy taivaaseen, katso se edes siksi, että voit väittää vastaan mulle, mutta , joka oot siellä ruudun toisella puolella, katso tuo video.

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=3513

Mä en oo koskaan ollut uskonnon puolella. Pohdin tässä yksi päivä sitä, miten paljon pahaa uskonto on saanut aikaan ja ne ihmiset, jotka ovat sen taakse piiloutuneet "Jumalan lähettiläinä". Ehkä kristikunnan pahin mokaaminen ikinä, ristiretket, puistattavat mua. Mun mielestä Jeesus ei hyppelehtinyt itsekään ihmisten perässä miekan kanssa "JOS ET USKO, MÄÄ PUDOTAN SUN PÄÄN!", ei oikein saavuta mun käsitystäni rakastamisesta? Jumala kuitenkin tahtoo sitä rakkautta sulta, joka lähtee siksi, että sä rakastat Isää takaisin vapaaehtoisesti + Iskä tahtoo antaa sulle sitä rakkautta ihan rajattomasti. Rakkaus ei synny pakottamalla, ei uskokaan, mua vaan hirvittää ajatus siitä, että joku ihminen kärsii helvetissä sen takia, että saatana on niin ovela.
Iskä on parhaista parhain, eikä sidottuna mihinkään uskontoon vaan uskoon. Ja ne asiat on niin eri, kirkko ei sua pelasta, Jeesus pelastaa.

No niin nyt tästä aiheesta sitten taas etiäpäin! Tiistaina eli tänään, oon kärsinyt suuresti. Nukuttaa, sattuu kurkkuun ja päähän, vähän kuumettakin tuli, voi nenä. Onnekseni päivä meni suht nopeasti ja kotona pääsee aina nukkumaan!

Olin maanantaina siis katsomassa Lady Gagaa, aai kun hyvä esiintyjä ja tykkään siitä, että joku osaa laulaa myös ihan oikeasti. Vitsit. Esitys oli nyt todellinen show ja kaikkeen oli panostettu, niin pukuihin, koreografioihin kuin aikatauluihinkin. Jes.

Huhuhu, keskiviikko meni multa nopsakkaan ohi, siivoilua ja sen semmoista. Torstaina taas näin huippu likkaa Tuuli ja toista huippu likkaa Tiuhtia, jee. Siivosin ja alkaapi olla nyt semmoinen pakkauskunto meneillään. Kamat kaakkoon ja menoksi, pertsinä voisi toki käydä vielä ostamassa viimoset jutut ja sitten oon niin vapaa, aa!

NONIIN, perjantaina mä nautin töistä ja päivä meni nopeasti (okei, huijasin, hitaasti, laskin tunteja). En kerennyt sanomaan heippoja mun kamulle Antille, mikä vähän harmitti, mutta Hayat lupasi sanoa, että HEIPPA ja PÄRJÄÄ! hahaha perusmeikä, näin saat toiset tekemään asioita puolestasi (miksei toimi siivoamisessa?)
Siivosin tosiaan huoneeni loppuun, pakkasin, kävin saunassa ja nautin elämästä.

Tänään eli lauantaina, tultiin Iskän ja Sailan kanssa tänne Korpilahdelle, okei toivottavasti paikka on nyt oikein hahhhaa. Ajoin osan matkaa, olin hyvä. Tykkään tästä asunnosta, tietenkin vähän ankea vielä, mutta keksin tänne asioita ilahduttamaan ja värittämään. Mulla on kiva asuinkumppani Anna, tosi pirtsakka ja mukava, jee! Huonekin on kiva, tai no, mulla piti olla oma huone, mutta täällä on kaksi sänkyä eli tää olisi se kaksoishuone?!? Anna on asunut kolme viikkoa nyt tuolla yksiöhuoneessa ja mietittiin, että tuleekohan tänne sitten muita. Huomenna selvinnee ja sitten mää selvitän (jos joku tulloo) mitä vitsiä tapahtuu!
LALALALAA Designia(vai ä?) ja jätskiää + saunasta, huhuu!
Tää paikka on aikalailla keskellä - ei mitään -. Huomenna meen tutkimaan ympäristöä, tykkäsin tosta koulusta tosi paljon. Mitäköhän muuta täällä on? Raahasin myös kolme kassia ruokaa, sattui käsiin, mutta jaksoin silti. Meikästä tulee kunnon muskelinainen tätä menoa, tosin en kyllä syö aina kolmea kassillista ruokaa.

ps. Mun koulu on mennyt aika hyvin ja oon tosi tyytyväinen itseeni, hyvä meikä!

NYT mää kuitenkin sanon heipat ja meen viihdyttämään itteäni jonkun siistin ohjelman pariin. Rakkautta sinne!

sydän, Aiju

2 kommenttia:

  1. Hyvä Aiju! Osaat kirjottamisen ja päiden pudottamisen jalon taidon vielä ;).

    Siunausta sinne J.kylään!

    Mahtava blogi <3.

    -Susu-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana Susu ! Mä en tiiä haluanko oppia pudottamaan kenekään päätä, okei olishan se siistiä, mutta ei ehkä sittenkään!

      Oot rakas ja siunausta sinne Lappeenrantaan kanssa ! <3

      Poista