sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Onnettaren suosikki

Hampaat. Ne on mun ehkä pahimmat viholliset ja parhaat kaverit.

Oon ihminen, joka menee eikä meinaa ja se kyllä näkyy naamassa. Mun hampaani on milloin missäkin hajalla ja nyt tosiaan tuo hammas, joka lohkesi jo aiemmin --> paikattiin ---> lohkesi uudestaan ja jätti ehkä millin verran hammasta suuhun. En tiedä pitäisikö mun itkeä vai nauraa, mutta ainakin tää tietää taaaas ylimääräistä rahan kulutusta, enkä siitä nyt ole mitenkään onnellinen.

Kaikki nämä ongelmat saivat alkunsa kun pienenä jysäytin hampaani sellaiseen lastenlaivan tolppaan, joka on siinä pitkällä edessä. Oon saanut kuulla enemmän kun kolmesti hammaslääkäreiltä "jaaha, oot jysäyttänyt nää johonkin, vai?" Keskimmäiset etuhampaani taipuivat taakse ja mätänivät, joten ne revittiin irti ilman puudutusta, koska ikenet olivat niin tulehtuneet. Muistan kyllä kuinka se sattui, enkä mitenkään iloiten sitä ajattele. No onneksi ne olivat vaan maitohampaita.

Jos ihmettelette nyt miten jysäys voi vaikuttaa tähän, niin vastaus on siinä, että hampaat on niin arkoja, että hermot saattavat vaurioitua tuommoisesta jysäyksestä jolloin jossain vaiheessa se alkaa vaikuttamaan.

Sitten eräs vuosi mun traumatisoitunut hampaani päätti kuolla ja jouduin juurihoitoon. Hoito tehtiin hiukan huonosti + se toinen hammas jätettiin hoitamatta ja myöhemmin sekin kuoletti itsensä. Viimeisen vuoden aikana olenkin sitten rampannut hammaslääkärissä sen vuoksi, että niitä ei hoidettu aluksi kunnolla. Rähmä sanon minä. JA NYT TAAS.

Heippa sitten rahat, harmittaa, mutta toisaalta haluan saada mun hampaani hyvin hoidetuiksi.

Muutenkin oon aina ollut tämmöinen rämärölli, enkä mikään hieno prinsessa. Oon aina ollut sellainen, että jalat mustelmilla, housut rikki, silmälasit vinossa, hiukset sekaisin, huuli auki, räkää poskella ja muutenkin erittäin charmaattinen, sekä viehättävä (kuule sarkasmi). Ainiin, oon myös hyvin usein se, joka

a) kaatuu piikkipuskaan
b) kaatuu naamalleen maahan (miten tässäkin voi onnistua niin monta kertaa?)
c) eksyy ja seikkailee
d) hajoittaa pyöränsä ja lentää maahan... päälleen!
e) saa mustelmia ja kolhjua enemmän kuin laki sallii
f) musertaa jalkojansa eri tavoin

Jaloista tulikin mieleen, että tässä vähän aikaa sitten mun varpaaseeni tuli syvä haava, ei se pitkä ollut, mutta se syvyys!! : ( Se oli kurjaa, sattui ja ei ollut hauskaa. Sidoin sen niin, että se näytti ihan nakkipiilolta :D::D

Mutta lopputuloksena mulla on nyt väliaikainen hammaspaikka tuossa hampaan paikalla ja seuraava aikani kestää... 4 TUNTIA, apua sanon minä.

Suojelkaa hampaitanne!

sydän, Aiju

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti